Článek
U obou úseků D11 z Jaroměře na hranice, jejichž celková délka je 40,8 kilometru, ŘSD nyní žádá o vydání územního rozhodnutí. Pro oba úseky už letos zadalo práce na projektování dokumentace pro stavební povolení. Náklady na stavbu obou posledních úseků dálnice ŘSD odhaduje na 22 miliard korun bez DPH. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.
Od loňského a letošního roku stavbaři na D11 budují dva úseky dálnice mezi Hradcem Králové a Jaroměří o celkové délce 22,4 kilometru. Náklady na oba úseky činí 4,2 miliardy korun. Až k Jaroměři by se po dálnici mělo začít jezdit na jaře roku 2022. „Průběh výstavby je v souladu s aktualizovaným harmonogramem dle smluvních podmínek. U plánovaných termínů dokončení k žádné změně nedošlo,” uvedl Studecký.
Na úseku z Hradce do Smiřic stavbaři začali ukládat zeminu do násypů, hotové mají přeložky inženýrských sítí. „U většiny mostů byly dokončeny štěrkopískové piloty, betonové piloty a sanační práce, dále práce pokračují přípravou bednění, výztuže a následnou betonáží nadzemních konstrukcí,” řekl Studecký. Na úseku ze Smiřic do Jaroměře jsou na převážné části trasy hotové hrubé terénní úpravy a na začátku trasy stavbaři začínají pokládat první konstrukční vrstvy vozovky. Třistametrová estakáda přes Dolecký a Jezbinský potok má hotové pilíře.
ŘSD neřeší jen výstavbu nových úseků D11, ale zaměřuje se i na modernizaci a opravy již hotové dálnice. Letos v září stavbaři dokončili rekonstrukci prvního osmikilometrového úseku D11 od Černého Mostu po Jirny za 800 milionů korun .
Od srpna stavbaři na D11 opravují lanový most přes Labe nedaleko Poděbrad. Náklady přesáhnou 56 milionů korun, hotovo bude příští rok. V plánu je výměna dilatačních závěrů a zábradlí, oprava říms, středního pásu mostu, závěsů lan, obnova zádržného systému, zamezení zatékání do konstrukce a nová elektroinstalace. Most u Poděbrad z roku 1989 má podobné konstrukční prvky jako loni zřícený dálniční most v italském Janově.
Dálnici D11 z Prahy do Hradce Králové začal stát budovat v roce 1978 a první osmnáctikilometrový úsek byl otevřen 12. října 1984. Až do Hradce Králové se dálnice dostala v roce 2017. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí po 91 kilometrech. Výstavbu u Hradce Králové komplikovaly spory o výkup pozemků.