Článek
ČSA má podle insolvenčního návrhu přibližně 266 věřitelů především z řad dodavatelů a dalších asi 230 tisíc z řad cestujících, zejména kvůli zrušeným letům, připomněl server. Dalších 800 milionů aerolinky dluží dodavatelům.
Dopravce kvůli ztrátám už během loňského roku propustil kolem 300 pracovníků. V únoru pak firma oznámila Úřadu práce záměr propustit až všech 430 zaměstnanců.
ČSA jsou v platební neschopnosti, žádají soud o reorganizaci
ČSA ale v této souvislosti upozornily, že jde o jeden z kroků v připravované reorganizaci, a záměr tak nemusí znamenat propuštění všech pracovníků.
Firma kromě mimořádného moratoria dosud nevyužila jinou pomoc státu. Společnost podle vlastního vyjádření nedosáhla na podporu z programu Covid Plus. Podmínky tohoto programu se přitom upravovaly právě kvůli Smartwings, aby o podporu mohli požádat i dopravci.
Aerolinky budou vyžadovat negativní test
Na to v posledních dnech upozorňovalo ministerstvo dopravy. „Možnost využít (program Covid Plus) má i společnost Smartwings, a. s., jako majoritní vlastník ČSA,“ konstatoval mluvčí ministerstva František Jemelka.
Počet zaměstnanců firmy se od léta snížil ze 700 lidí na 430. Podle deníku Hospodářské noviny se ČSA v tuto chvílí v krajním případě chystají propustit všechny zbývající zaměstnance.
ČSA loni zaznamenaly ztrátu asi 1,57 miliardy korun. Případný úpadek a insolvenční řízení může postihnout i klienty ČSA, kteří u společnosti nakoupili letenky za miliardu korun a dosud je nevyužili.