Článek
Od března, kdy společnost Coca-Cola zastavila v Rusku svou činnost, se tyto tři přední světové značky limonád na ruských pultech většinou nevyskytují. Výrobky firmy Coca-Cola jsou sice v některých obchodech stále k dostání, ale jejich ceny se zvýšily přibližně o 200 procent.
Podle fotografií z moskevských obchodů se půllitrová lahev Coca-Coly prodává za 91 rublů (asi 33 korun). CoolCola pak za 89 rublů. Lahev má ale objem 1,5 litru.
Firma Očakovo, která funguje od roku 1978 a vyrábí mimo jiné tradiční ruský kvas, nízkoalkoholický medový nápoj medovucha a další produkty, v prohlášení uvedla, že její CoolCola má „kultovní příchuť kokakoly“. Lahve CoolColy, Fancy s příchutí pomeranče a Street s citronem a limetkou jsou navíc navržené tak, aby vzhledem připomínaly své světové protějšky.
USA zřejmě neprodlouží Rusku výjimku na splácení dluhopisů
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QR_w/3PmVh.jpeg?fl=cro,0,81,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Tato firma ale není jediná, která doufá, že se jí podaří profitovat na stažení společnosti Coca-Cola z ruského trhu. Společnost Slavda Group sídlící na ruském Dálném východě v dubnu uvedla na trh nápoj nazvaný Grink Cola a firma Syktyvkarpivo v severoruské Komiské republice v květnu představila svou značku limonády Komi Cola.
Zákazníci si však stěžovali, že ani jeden z nápojů není dostatečně „sladký a šumivý“, a oba si vysloužily spíše rozpačité hodnocení.