Článek
„V praxi to bude znamenat, že jízdenky na vlak v rámci kraje nekoupíte v e-shopu Českých drah, k ničemu vám budou některé věrnostní karty Českých drah, uznávat se nebude ani takzvaná režijka,“ napsal server.
Komplikace nastanou v Jihomoravském, Olomouckém, Zlínském, Libereckém a Ústeckém kraji. Tyto kraje chtějí přejít na takzvané brutto smlouvy, které mají nahradit dosavadní netto smlouvy.
U netto smluv je riziko na straně dopravce, u brutto smluv nese riziko kraj, který přepravci vyplatí fixní částku, zatímco tržby přejdou na kraj.
Němci investují v příštích deseti letech do modernizace železnice 86 miliard eur
Komplikace v oblasti uznávání jízdních dokladů se zpravidla dávají do souvislosti s takzvanou liberalizací železnice, která má umožnit vstup na trh dalším dopravcům. V tomto případě však budou nekompatibilní i jednotlivé jízdenky Českých drah.
„Pokud bude chtít cestující z nějakého důvodu kombinovat mezikrajské a vnitrokrajské jízdné brutto krajů, bude si muset jízdní doklad na vnitrokrajskou cestu koupit přes elektronické odbavovací kanály daného kraje, případně pak až na pokladně či ve vlaku v příslušném kraji,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík.