Článek
„Hospodářské výsledky potvrzují trend posledních pěti let, kdy zájem o skandinávský design neustále roste a tržby se od roku 2012 zvýšily o 33 procent,“ uvedla mluvčí IKEA Zdeňka Pecková.
Podle ní výsledkům pomohlo i to, že firma začala nabízet možnost nákupu přes internet. „Zákazníci denně učiní okolo 250 objednávek, na celkových tržbách se e-commerce podílel v roce 2017 čtyřmi procenty a tento podíl neustále roste,“ dodala.
V létě IKEA plánuje v centru Prahy na Václavském náměstí otevřít obchod, který nazývá pop-up studio. Má jít o dočasný prostor, jehož hlavním cílem je inspirovat zákazníky. Expozice se vždy zaměřuje jen na jednu část sortimentu, v případě pražského pop-up studia jsou to obývací pokoje.
Specialisté IKEA budou na místě nabízet plánování celého sortimentu od kuchyně přes šatní skříně až po stěnu do obývacího pokoje. V prostoru bude také kavárna, výše investice je 15 miliónů korun.
IKEA loni do úprav svých obchodních domů investovala 140 miliónů korun. V Česku zaměstnává přes 1 700 lidí.