Hlavní obsah

Část Čechů už nechce být popelnicí Evropy. Roste zájem o německé potraviny

Zájem o německé potraviny v Česku roste. Podle obchodníků poptávku podpořila i medializace kauzy rozdílného složení potravin ve východních a západních zemích Evropské unie. Navíc přibývají obchody, které německé potraviny či drogerii dovážejí. Import potravin z Německa se letos do srpna zvýšil meziročně o 9,3 procenta na 21,2 miliardy korun.

Foto: Maxim Zmeyev, Reuters

Podle obchodníků poptávku podpořila i medializace kauzy rozdílného složení potravin ve východních a západních zemích Evropské unie. (ilustrační snímek)

Článek

Internetoví obchodníci například Rohlik.cz nebo Košík.cz nově zřídili samostatnou sekci pro potraviny z Německa. „Největší nárůst zájmu zákazníků registrujeme u drogerie, mléčných výrobků a uzenin,” uvedla mluvčí Rohlik.cz Michala Gregorová.

„Jde o desítky procent od chvíle, kdy jsme tyto výrobky výrazně označili jako ty s německým původem. Zde se chystáme sortiment průběžně rozšiřovat,” upřesnila.

Čeští zákazníci jsou na kvalitu čím dál citlivější a všechny kauzy kolem kvality potravin pečlivě sledují
Michala Gregorová, Rohlik.cz

Německá kvalita hitem

Podle provozního ředitele e-shopu Košík.cz Jakuba Šulty se německé potraviny staly hitem ihned po zařazení do nabídky.

„Sousloví 'německá kvalita' obecně rezonuje, takže spotřebitel u nás nemá problém nakoupit i produkty, se kterými zatím nemůže mít přímou zkušenost. Obecně platí, že potravina nebo drogerie z Německa se objevuje v každém čtvrtém až pátém košíku,” řekl Šulta.

Potraviny a výrobky vyrobené v Německu se u zákazníků obecně těší dobré pověsti
Zuzana Holá, Lidl

Košík.cz zařadil do sortimentu německé zboží v reakci na četné žádosti zákazníků. „Jezdit za hranice již dnes není tak výhodné jako v minulosti, zároveň stále méně rodin chce obětovat několik hodin času jen kvůli nákupu,” dodal Šulta.

Německé potraviny mají dobrou pověst

„Potraviny a výrobky vyrobené v Německu se u zákazníků obecně těší dobré pověsti. Zvýšený zájem konkrétně o výrobky z této země však nezaznamenáváme,” uvedla naproti tomu mluvčí řetězce Lidl Zuzana Holá.

Na růstu zájmu o německé potraviny se projevilo i nedávné téma různého složení potravin v obou zemích. „Čeští zákazníci jsou na kvalitu čím dál citlivější a všechny kauzy kolem kvality potravin pečlivě sledují,” uvedla Gregorová z Rohlik.cz.

Podle nedávného průzkumu, který si zadalo ministerstvo zemědělství, se potraviny prodávané v pěti evropských státech přes podobné obaly liší ve složení. [celá zpráva]

Související články

Výběr článků

Načítám