Hlavní obsah

Billboardy od dálnic nemizí. Stát je začne zakrývat

Aktualizováno

V pátek vypršela pětiletá lhůta, do které měli majitelé odstranit reklamní poutače kolem dálnic a silnic I. třídy. Řada z nich tak ale neučinila, ministerstvo je začne v půli září zakrývat a poté likvidovat. Například na úseku dálnice D6 mezi Prahou a Novým Strašecím je podle zjištění stejně reklam jako na konci dubna. Na sedmi z devíti billboardů však provozovatelé místo reklamy umístili české vlajky.

Reklama na dálnici D4Video: Novinky

Článek

„Ode dneška běží lhůta pěti pracovních dnů, během kterých by měly být všechny billboardy odstraněny,” připomněl ministr Dan Ťok (ANO) na páteční tiskové konferenci po koordinační schůzce zástupců ministerstva a Ředitelství silnic a dálnic. Doplnil, že pokud tak majitelé neučiní, do sedmi dnů je k tomu resort znovu vyzve.

Po prvotní výzvě mají majitelé billboardů pětidenní lhůtu na jejich odstranění. Pokud tak neučiní, úřad reklamu do 15 dnů zakryje a billboard následně zlikviduje. Podle Ťoka zakrývání billboardů začne v polovině září, odstraňování až na přelomu září a října. Úplné vyklizení reklamních ploch od silnic patrně potrvá měsíce, připustil Ťok.

„Budeme jednat v souladu se zákonem a neustoupíme jakékoli snaze reklamní lobby,“ uvedl Ťok. Pokud se nepodaří vypátrat majitele poutače, bude úřad náklady na demolici vymáhat po vlastníkovi pozemku.

Billboardy od silnic zatím nemizí

Podle zjištění Novinek z dálnice billboardy nemizí. Jen na výše zmíněném úseku dálnice D6 (26. až 14. kilometr) i nadále zůstalo 15 reklamních ploch, z nich je devět billboardů. Stejná situace byla v pátek ráno i v úseku dálnice D4 mezi Prahou a Příbramí. Zůstalo zde 54 billboardů, stejně jako na konci dubna. Komerční sdělení byla v 41 případech nahrazena obrazem státní vlajky, zbylé reklamy zůstaly.

Reklama na dálnici D6Video: Novinky

Svaz provozovatelů venkovní reklamy věří, že by mohla uspět stížnost skupiny senátorů, kteří se kvůli novele zakazující billboardy obrátili na Ústavní soud. Argumentuje také tím, že překrytím billboardu vlajkou zmizel jeho reklamní charakter, a není tedy z hlediska zákona důvod ho likvidovat.

Záznam z briefingu po jednání ministra dopravy Dana ŤokaVideo: Novinky

Ministerstvo dopravy tuto argumentaci odmítá. „Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne tyto tabule po 1. září odstraňovat bez ohledu na to, zda je na nich komerční či nekomerční motiv. A až Ústavní soud o stížnosti senátorů rozhodne, zařídíme se podle toho,“ konstatoval Ťok.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Billboardy kolem českých dálnic zaplnily české státní vlajky.

Novela zakazující umístit billboardy ve dvousetmetrovém ochranném pásmu podél dálnic byla přijata již v roce 2012. Obsahovala však pětileté přechodné období, aby se stát vyhnul arbitrážím s provozovateli kvůli jejich zmařené investici.

Související témata:

Související články

Dálnice zaplavily české vlajky na billboardech

Billboardy kolem českých dálnic zaplnily české státní vlajky. Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), který sdružuje více než dvě třetiny majitelů těchto...

Provozovatelé billboardy odstraňovat nebudou

Provozovatelé billboardy u silnic odstraňovat nebudou. Stáhnou z nich reklamy a nahradí je nekomerčním motivem. Věří, že se tak vyhnou jejich bourání. Celkem...

Výběr článků

Načítám