Článek
Na tento fakt upozorňuje i SkyEurope na svých internetových stránkách. Jak je ale možné, že platbu kartou lze reklamovat a nákup převodem či hotovostí nikoli? Podle bank to umožňují reklamační pravidla karetních asociací.
Použitím platební karty tedy vstoupí v platnost podmínky, které u plateb hotovostních nejsou.
„Je možné, aby se klienti, kteří zaplatili za služby platební kartou a ne vlastní vinou nedostali od obchodníka plnění těchto služeb, obrátili s reklamací také na svoji banku, která jim platební kartu vydala,“ sdělila Novinkám mluvčí Komerční banky Monika Klucová. Podle ní je však nutné, aby se cestující nejprve obrátili na prodejce letenek. Teprve pokud zde nepochodí, měli by se obrátit přímo na pobočku banky.
Co musí obsahovat reklamace |
---|
letenku či potvrzení o zakoupení letenky (e-ticket, obrazovky s informacemi o úspěšném zakoupení apod.) |
e-mail s informací o bankrotu společnosti SkyEurope, který tato společnost rozeslala všem klientům dne 1. 9. 2009 |
dokumentaci o komunikaci se společností SkyEurope (pokud je k dispozici) |
Komerční banky a Česká spořitelna, které Novinky oslovily, upozorňují, že je nutné se dostavit v bance osobně. Důležité je totiž podepsat reklamační protokol. U České spořitelny tak již několik lidí v případě SkyEurope učinilo. Jak však uvedla mluvčí finančního domu Kristýna Havligerová, v případě úspěšné reklamace nejdou peníze z účtu banky, ale buď od SkyEurope, nebo od zprostředkovatele prodeje letenek.
Navrácení peněz záleží na smluvních podmínkách mezi bankami. „Samozřejmě uděláme co nejvíc proto, abychom peníze od obchodníka získali zpět. Tyto reklamace bývají úspěšné. Nicméně nemohu to nyní stoprocentně zaručit,“ uzavřela Havligerová.