Článek
V současné době firma investuje více jak čtyři miliardy korun do rozšíření kapacity a modernizace závodu. Vyrábět se tam bude vedle malých vozů Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 108 také větší model Yaris. Jeho výroba začne letos. V závodě se od konce února zároveň začne pracovat na tři směny místo dosavadních dvou.
"Náš závod se dnešním dnem stává plně součástí skupiny Toyota Motor Europe, která má v Evropě v současné době zastoupeno již osm závodů, vývojové centrum a několik logistických center. Zvýšená poptávka po našich vozech a příprava na výrobu nového modelu přinese i zahájení výroby na tři směny od 28. února," řekl ředitel kolínského závodu Toyoty Koreatsu Aoki.
Vyrábět tam, kde se prodává
Podle prezidenta Toyota Motor Europe Johana van Zyla reflektuje převzetí kolínského závodu dlouhodobou filozofii značky vyrábět auta tam, kde je prodává. Zároveň navazuje na dlouhodobou výrobu vozů Toyota v Evropě.
Značka TPCA tak k dnešnímu dni končí, změnou prošly například již webové stránky automobilky, na továrně v Kolíně je nové logo Toyota. Firma zaměstnává asi 2500 lidí, 1. dubna 2020 spustila nábor nových zaměstnanců do výroby modelu Yaris, přijmout chce až 1000 zaměstnanců.
Firma představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147 865 aut.
Společný podnik Toyoty, Peugeotu a Citroënu vznikl v roce 2002. Od roku 2005 vyrábí malé kompaktní vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 a v jejich výrobě bude pokračovat i nadále.