Hlavní obsah

O2 zvýšila výnosy, zisk ale klesl

Praha
Aktualizováno

Operátor O2 zvýšil v pololetí konsolidované výnosy o dvě procenta na 19 miliard korun. Poprvé po deseti letech rostly i výnosy v pevné síti. Zisk kvůli zvýšeným odpisům klesl o šest procent na 2,6 miliardy Kč. Firma to v pátek oznámila v tiskové zprávě. Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80 procenty skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.

Foto: O2

Ilustrační foto

Článek

Výnosy ve fixní síti vzrostly o 2,6 procenta na 5,45 miliardy korun, mobilní výnosy pak stouply o jedno procento na 9,95 miliardy korun. Výnosy slovenské dceřiné společnosti posílily o čtyři procenta na 3,76 miliardy Kč.

„Po dlouhodobém růstu mobilních služeb se nám podařilo obrátit trend i ve fixních službách a dosáhnout růstu zákazníků vysokorychlostního internetu, což pomohlo zvýšit výnosy v celém fixním segmentu. Významným způsobem k růstu nadále pomáhá náš unikátní filmový a sportovní obsah v O2 TV,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel O2 Jindřich Fremuth.

Díky nabídce balíčků O2 Spolu a tarifních řad O2 Free a O2 Data dosáhl celkový počet mobilních registrovaných zákazníků na konci června celkem 5,597 milionu. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla 3,199 milionu. Již 74 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení.

Rostl i pevný internet

Významné rozšíření dostupnosti vysokorychlostního O2 Internetu HD vedlo meziročně k nárůstu počtu zákazníků o 20 000. Na konci června 2019 využívalo vysokorychlostní internet O2 822 000 zákazníků. Počet zákazníků digitální televize O2 TV, včetně uživatelů měsíčních balíčků a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se i díky unikátnímu sportovnímu obsahu meziročně zvýšil o 39 procent na 909 000 aktivních přístupů.

„Nárůst počtu zákazníků se již pozitivně projevil v našich výnosech za první pololetí roku 2019. Zatímco náš provozní zisk meziročně vzrostl o více než 12 procent, zvýšené investice v loňském roce vedly k nárůstu odpisů a meziročnímu poklesu čistého zisku,“ dodal finanční ředitel Tomáš Kouřil.

Dceřiná mobilní firma O2 Slovakia vykázala 2,081 milionu klientů. Podíl uživatelů smluvních služeb stoupl o 2,9 procentního bodu na 63,9 procenta. Růst výnosů na Slovensku táhla, podobně jako v Česku, mobilní data.

Související témata:

Výběr článků

Načítám