Článek
Kraje se na zavedení bezplatného mýta na silnicích první třídy, o které se systém v příštím roce rozšíří, dohodly s předchozím ministrem dopravy Danem Ťokem. Nulovou sazbu žádaly na celkem 600 kilometrech, v plánu přitom bylo rozšíření výběru na skoro 900 kilometrů silnic.
"Rozšíření mýta na dalších silnicích první třídy se nevyhneme. Nulová sazba by zpochybnila tendr. V pondělí o tom informuji Svaz měst a obcí a současně navrhnu kompenzační opatření," uvedl Kremlík na Twitteru. Jaké opatření krajům nabídne, nespecifikoval.
K dnešním @OtazkyVM: Rozšíření mýta na dalších silnicích 1. třídy se nevyhneme. Nulová sazba by zpochybnila tendr. V pondělí o tom informuji Svaz měst a obcí a současně navrhnu kompenzační opatření. Objíždění mýta přes zákazy musí též bránit policie. Na tom shoda s @jhamacek.
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) June 16, 2019
Nový mýtný systém se satelitní technologií by měl být na silnicích první třídy od ledna 2020. Na dálnicích by měl fungovat o měsíc dřív. Provozovatelem bude konsorcium CzechToll/SkyToll, které uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz systému. Po rozšíření bude mýtný systém fungovat na celkem 2300 kilometrech dálnic a silnic první třídy.
Dosavadní provozovatel mýta Kapsch před několika měsíci uvedl, že pokud nebude mýto zaváděno podle podmínek tendru, zváží právní kroky. Argumentuje, že stát by tak mrhal penězi daňových poplatníků, protože vysoutěžil výběr mýta na stovkách kilometrů silnic, kde nakonec nic vybírat nebude. Při rozšíření mýta na další úseky logicky dává větší smysl satelitní mýto, při menším rozsahu by mohlo být výhodné využít stávajících mýtných bran Kapsche.