Článek
Kapacita výroby v automobilce je 66 aut za hodinu, což je 1500 vozů denně. Současně s oslavou třímiliontého vozu oznámila firma ukončení výroby modelu ix20.
„Momentálně tak vyrábíme šest modelů. Páteřním je Hyundai Tucson, který dělá asi 70 procent naší výroby, a dále vyrábíme model i30 v pěti verzích,“ uvedl mluvčí HMMC Petr Vaněk s tím, že plán pro letošní rok, 318 tisíc automobilů, společnost splní.
„Jedeme podle plánu a nemáme žádné signály, že by se na tom mělo něco měnit. A jako každý rok ten plán zase o nějaké to procento překročíme,“ doplnil.
HMMC je jediným výrobním závodem Hyundai v EU. Sériovou výrobu spustil v listopadu 2008. Zaměstnává 3284 lidí, dalších asi 8700 lidí pracuje u jeho subdodavatelů.
Jaké má automobilka plány do budoucna, Vaněk nesdělil. „Rok 2019 je rokem velkých příprav na velkou modelovou ofenzivu, která přijde v roce 2020. Nic bližšího ale momentálně nemůžeme poskytnout,“ řekl.
Obrousili hrany
V minulosti panovaly mezi výrobou a importérem vozů Hyundai do Česka napjaté vztahy. To prý ale skončilo. „Dnešek považujeme i za začátek řekněme nové éry ve spolupráci s importérem a distributorem pro Českou republiku, kterou je společnost Hyundai Motor Czech (HM CZ),“ oznámil Vaněk.
Jeho slova potvrdil Martin Saitz, ředitel HM CZ. „Už není rozdíl mezi továrnou a importérem. Jsme jedna firma, která reprezentuje jednu značku, každý máme svoji roli, jedna část vyrábí, druhá prodává a dělá marketing, ale myslím si, že Hyundai v ČR jedno je,“ poznamenal a dodal, že obě strany, výroba i import, musí spojit síly, aby bojovaly s konkurencí, a ne mezi sebou.