Článek
V pilotním projektu se začne testovat technologie potřebná pro vzdálený přístup k vozu, velký důraz se přitom klade na bezpečnost, uvedly ve čtvrtek firmy.
Zákazník si na e-shopu objedná zboží a vybere dodání do kufru. Následně kurýr získá informace o poloze vozu a díky jednorázovému zabezpečenému přístupu
přes mobilní aplikaci kufr auta otevře. To umožní speciální zařízení, které budou mít brzy všechny nové škodovky, do starších půjde přidat.
Zákazník si stanoví čas, od kdy do kdy může kurýr kufr odemknout. Po doručení dostane potvrzení o doručení, fotodokumentaci a ujištění, že je auto zamknuté.
Díky nové metodě doručení by tak lidé nemuseli na zásilku čekat doma či pokud se s kurýrem minou běhat na poštu. Velikost zásilky bude omezena jen kapacitou kufru. „Tento pilotní projekt je konkrétní ukázkou toho, jak pomocí nejmodernějších technologií usnadníme a zpříjemníme lidem jejich každodenní život,” řekla Jarmila Plachá, šéfka Škoda Auto DigiLabu.
Systém nyní firmy otestují s vybranými zákazníky, poté jej chtějí uvést na trh, ideálně ještě v tomto roce. Doručovat balíky do kufru auta začal už loni v USA největší světový e-shop Amazon.