Článek
Autobusy podnik nakoupí v rámci tendru na dodávku celkem 150 vozů. DPP v minulosti vypsal celkem tři tendry na dodávku až 500 autobusů v souhrnné výši až tři miliardy korun. „Jedná se o nákup 40 kloubových autobusů SOR NB 18 vycházející z rámcové smlouvy, vysoutěžené v závěru loňského roku. Dodání celkem 40 kusů je rozplánováno v dílčích dodávkách v průběhu celého roku 2019,” uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.
S firmou má podnik rámcovou smlouvu. Vozy nyní nakupuje na základě takzvané prováděcí smlouvy, kdy poptá potřebný počet vozů a firma mu je dodá. Konkrétní cena autobusu se odvíjí vždy na základě výsledku tohoto řízení. DPP má nyní uzavřeny s firmou SOR Libchavy dvě rámcové smlouvy, a to na dodávku až 150 nízkopodlažních autobusů a 50 standardních vozů.
Klimatizace a platba kartou
Dodané autobusy budou podle dřívějších informací splňovat emisní normu Euro VI, budou mít plně automatizované převodovky, klimatizaci v celém voze, kamerový systém nebo automatický hasicí systém motoru. Uvnitř budou rovněž čidla na počítání cestujících a do kloubových vozů se vejdou dva invalidní vozíky. Autobusy nasazené na příměstské linky budou vybaveny přístroji na prodej jízdenek prostřednictvím karty.
DPP provozuje více než 1100 autobusů s průměrným stářím devět let. Nejdelší trasu má autobusová linka 177, a to bezmála 29 kilometrů. Náklady podniku na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně necelé čtyři miliardy korun.
Výrobce autobusů SOR sídlí v Libchavách u Ústí nad Orlicí. Firmu vlastní přes další společnosti Daniel Křetínský a investiční skupina J.