Článek
Na odlet do Prahy čekalo zhruba 180 turistů od CK EXIM Tours a Fischer. „Měli jsme odletět včera v 17:15 místního času se společností Travel Service. Od začátku nám nikdo nesdělil dostatek informací. Včera ani dnes jsme na letišti nedostali vodu nebo jídlo. V noci nás asi kolem 22:00 rozvezli do hotelů. Nový odlet měl být v 9:00 místního času, ale byl opět odložen. Čekáme od 7:00 na letišti. Na ranveji je vidět, že opravují letadlo,“ stěžoval si Novinkám jeden z cestujících.
„Nevíme, kdy poletíme. Nemáme informace. Jsou tu malé děti. Všichni jsou unavení. Zážitek z dovolené je zkažený,“ dodal. Na problém na Kapverdách si stěžují i další cestující nebo jejich příbuzní v Česku.
„Letadlo má technickou poruchu a technici pracují na opravě. Ani teď, v 10:15 místního času v Kapverdách stále nikdo neví, kdy letadlo odletí - jestli vůbec. Nejsou schopni přistavit náhradní letadlo,“ popisují.
Porucha čidla
Podle mluvčí Travel Service Vlaďky Dufkové je letadlo už připravené a odletí před polednem místního času (na Kapverdách je o tři hodiny méně než v ČR). Nakonec letoun odstartoval ve 12:37 místního času.
O poruchu motoru podle ní nešlo. „Jedno z nových letadel Boeing 737 MAX mělo poruchu čidla vztlakových klapek,” řekla Novinkám. Na ostrovech pro tento nový typ letadla neměli náhradní díl, musel s ním proto letět technik z Prahy v malé cessně.
Jídlo a pití pro cestující si stejně jako hotel vyžádala společnost i tamního handlingového partnera. Jak jim bylo občerstvení poskytnuto, ještě mluvčí prověří.
Zpoždění a problémy s informováním klientů měl naposledy let Travel Service z bulharské Varny, kde lidé nocovali na letišti. Podle společnosti nemohla za zpoždění porucha, ale špatné povětrnostní podmínky za bouřky. [celá zpráva]