Článek
Náklady spojené s projektem a vydáním územního rozhodnutí byly 483 miliónů korun. Částka zahrnuje rovněž náklady na získání vyjádření EIA, v kterém je posuzován vliv stavby na životní prostředí, a kroky směřující k získání stavebního povolení. To DPP ještě nezískal. Příprava stavby spolkla dalších 133 miliónů korun a po zhruba 50 miliónech zaplatil podnik za studie a právní poradenství.
Další asi jednu miliardu korun má stát geologický průzkum, jehož zahájení plánuje podnik na třetí čtvrtletí letošního roku. Metro D z Pankráce do Písnice by předběžně mělo vyjít na 39,7 miliardy.
Podnik potřebuje ke stavbě trasy 655 pozemků, které mají 162 vlastníků. Podnik se zatím domluvil se 14 z nich.
Právě kvůli váznoucímu výkupu pozemků plánuje DPP založit společný podnik s firmou Penta. To by umožnilo vykoupit pozemky za vyšší než odhadní ceny, což DPP ani magistrát nesmí. [celá zpráva]
Možné napojení na trasu C
IPR má za úkol prozkoumat ještě možnost prodloužit následně trasu z Vysočanské dále na sever na Prosek, kde by se napojila na trasu C.
Jako první se má na lince D začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Metro D spojí centrum s jižní částí města.
Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chtěla na stavbu čerpat dotace z evropských fondů, peníze však nezíská. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.
O výstavbě trasy D coby jedné z priorit metropole hovoří představitelé Prahy posledních několik desetiletí. Stavět se ale stále nezačalo.