Hlavní obsah

Nissan testuje sdílení jízd v samořízených vozech. Chce konkurovat Uberu

Japonská automobilka Nissan Motor Co v pátek představila automobil s poloautonomním řízením nazvaný Easy Ride (snadná jízda) a současně udělala první krok do sektoru sdílených jízd v samořízených vozech, kde si na pozici světové jedničky brousí zuby Uber i řada dalších technologických firem.

Foto: Shizuo Kambayashi, ČTK/AP

Představení samořízeného vozu v ulicích Jokohamy

Článek

Ve spolupráci s japonským poskytovatelem mobilních her DeNA Co. začne Nissan vůz testovat v březnu na silnicích Jokohamy. První jízdy v rámci ukázky pro média proběhly už tento týden.

Zákazník si bude moci vůz rezervovat s využitím mobilní aplikace. K testování systému se automobilce už upsalo na 300 osob. Zatím se bude jezdit na trase o délce 4,5 kilometrů u sídla Nissanu v Jokohamě a přilehlého nákupního centra. Do komerčního provozu má služba vstoupit počátkem 20. let.

Foto: Shizuo Kambayashi, ČTK/AP

Jízdu si zákazník objedná přes mobilní aplikaci

Stejně jako jiné samořízené vozy i Easy Ride je vybaven kamerami, senzory a radary, které rozpoznávají chodce, křižovatky, semafory a další vozidla. Nissan nicméně uvedl, že systém není bezchybný a zásah člověka je někdy nutný.

Jak poznamenala agentura Reuters, nabízením celé služby Nissan vstoupil do sektoru naplno, neboť se nechce stát „Foxconnem v automobilovém průmyslu", tedy pouhým dodavatelem vozidel společností, které alternativní jízdy provozují.

Foto: Shizuo Kambayashi, ČTK/AP

Samořízené auto je vybavené volantem, člověk může kdykoli do řízení zasáhnout.

Podle zdrojů agentury Nissan jedná o možných dodávkách samořízených elektromobilů pro firmu Didi Chuxing, která je čínskou alternativou Uberu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám