Článek
V listopadu se oproti stejnému měsíci před rokem zvýšily tržby za potraviny, pohonné hmoty i nepotravinářské zboží, kde tržby vzrostly o 10,7 procenta.
„Češi začali nakupovat na Vánoce již s předstihem v listopadu. Nejvyšší tempo růstu měli opět internetoví prodejci, více než solidně se prodávalo i oblečení a obuv, počítače či výrobky pro sport a rekreaci. Zkrátka se utrácelo za zbytné statky, což svědčí o velmi vysoké důvěře mezi spotřebiteli,” komentoval analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.
Podle ekonoma ČSOB Petra Dufka v Česku pokračuje „nákupní horečka” i díky tomu, že se lidé příliš neobávají budoucnosti a tolik nešetří.
„Tuzemští spotřebitelé se jednoznačně rozhodli, že konec roku si užijí. A s největší pravděpodobností to potvrdí i prosincové údaje z maloobchodu, od kterých očekáváme nový historický rekord,” řekl Dufek.