Článek
„Naše novoroční předsevzetí: Chceme se vzdát cigaret", píše se v reklamě, která kuřákům radí navštívit webové stránky s informacemi, jak přestat kouřit, anebo jaké alternativy k tabáku jsou na trhu.
Do vývoje těchto alternativních produktů společnost vložila 2,5 miliardy liber (téměř 72 miliard korun).
Philip Morris také požádal premiérku Theresu Mayovou o možnost tisknout přímo na krabičky cigaret informace jak přestat kouřit a jak se přeorientovat na alternativy.
Na dotaz, proč firma jednoduše nepřestane cigarety vyrábět, její mluvčí uvedl: „Snažíme se jít cestou bez cigaret tak rychle, jak můžeme. Kdybychom přestali prodávat cigarety už zítra, ostatní by zaujali naše místo."
A provoking campaign from tobacco company Phillip Morris - giving up cigarettes for 2018. Via @TheDrum https://t.co/8MIP6E5dNA
— Simpatico PR (@simpaticopr) January 3, 2018
Britští kuřáci si podle něho velmi dobře uvědomují, jaká nebezpečí kouření přináší, a chtějí více informací o možnostech, jak přestat kouřit, nebo čím cigarety nahradit.
Philip Morris nabízí na britském trhu několik alternativ včetně výrobků ze zahřívaného tabáku. V portfoliu společnosti jsou také elektronické cigarety.
Loni v červenci přišla britská vláda s plánem snížit do roku 2022 procento kuřáků v populaci z 15,5 procenta na 12 procent a připravit tak cestu k nekuřácké generaci.
Řada států však bojuje i s tím, že kvůli novým druhům tabákových výrobků může přijít o miliardy do rozpočtu. To je i případ České republiky, kde „nehořící cigareta” zatím nepodléhá na rozdíl od klasických cigaret spotřební dani. [celá zpráva]