Článek
Deutschland Umweltshilfe se proto domnívá, že koncern používá software manipulující s výsledky měření emisí. BMW obvinění odmítá.
Při testech dieselového modelu BMW 320d se ukázalo, že ve skutečném provozu produkuje šestkrát více oxidů dusíku než v laboratoři. Vůz tak vyprodukuje 212 miligramů emisí na kilometr, což je výrazně nad limitem 80 miligramů.
Podle informací deníku Tagesspiegel tkví celý problém v řídící jednotce motoru. Její software je soudě podle výsledků testu naprogramován tak, aby od 2000 otáček za minutu redukoval recirkulaci spalin (technologie EGR) a od 3500 otáček ji pak úplně vypnul.
BMW obvinění odmítá
Firma nařčení, které se objevilo ve více německých médiích, odmítá. „BMW Group v žádném případě nepodniká aktivity nebo technické úpravy za účelem ovlivnění režimu testování emisí. To znamená, že naše výfukové systémy jsou v chodu jak v testovacím režimu, tak v praxi,” uvedla v prohlášení.
Obvinění z možných emisních podvodů odmítl už v září na frankfurtském autosalonu i šéf představenstva BMW Harald Krüger. Ten ujišťoval, že BMW se emisní aféra netýká a automobilka s měřením dieselových motorů nemanipulovala.
„Máme nejčistší diesely, nejlepší na světě. U skupiny BMW neexistuje žádné manipulační zařízení,“ prohlásil na autosalonu Krüger.
První byl Volkswagen
Emisní aféra vypukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]
Skandál se velice rychle rozšířil do Evropy a Asie. Ukázalo se, že se týkal vedle mateřské značky také modelů Audi, Porsche nebo Škoda.
S Američany se Volkswagen na začátku letošního roku domluvil na urovnání sporu. V rámci dohody musí automobilka přiznat vinu ohledně porušení některých ustanovení amerického práva a zaplatit částku ve výši 4,3 miliardy dolarů (zhruba 111 miliard korun). [celá zpráva]
V podezření se octla i automobilka Daimler. [celá zpráva] Podvody se zjistily u značek Peugeot a Citroën. [celá zpráva]