Článek
Slevy na Black Friday spustila většina velkých obchodů v USA už o den dříve na Den díkůvzdání 23. listopadu.
Ekonomická situace obchodníkům nahrává. Nezaměstnanost v USA je nejnižší za 17 let a relativně nízko jsou i úroky u půjček.
Zákazníci mají podle odhadů utrácet víc než loni, v průměru každý 967 dolarů (20 961 korun) – to je nárůst zhruba o tři procenta, vyplývá z odhadů americké Národní obchodní federace.
Na akce láká řada velkých obchodů v čele s řetězci Walmart nebo Target. V posledních deseti letech je ale zřejmý přesun zákazníků k nákupům na internet a dopad na kamenné obchody je ničivý. Letos vyhlásila řada obchodů bankrot, mezi nejznámější patří třeba hračkářství Toys R Us.
Takzvaný Black Friday využívají pro přilákání zákazníků obchodníci téměř na celém světě. Záběry front a davového šílenství tak světové agentury přinášejí i například z Japonska a dalších zemí. Tradice pochází z USA, kde v pátek po Dni díkůvzdání mají školy volno a lidé vyrážejí s dětmi na nákupy.
Slevová akce se v posledních letech uchytila i v Česku [celá zpráva].