Článek
Tržby prodejen oděvu a obuvi v září rostly meziročně o 22,3 procenta. Lidé víc nakupovali také elektroniku nebo zboží pro sport a rekreaci nebo nábytek. Naopak za potraviny lidé utráceli jen mírně více.
„Předčasný nástup podzimu zahnal lidi do obchodů s oblečením,” komentovala ekonomka Komerční banky Jana Steckerová. Podle ní pokračuje trend, kdy domácnosti utrácejí nejen za zboží, které nutně potřebují, ale i za zboží zbytné.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
I nadále se daří prodejům zboží z e-shopů či prostřednictvím zásilkových služeb, které oproti loňskému září stouply o 19,3 procenta.
Prodeje aut, které statistici počítají zvlášť, v září meziročně rostly o necelá dvě procenta.
„V mezinárodním kontextu je růst maloobchodních tržeb v Česku výrazně vyšší než ve většině zemí Evropské unie. Důvodem je rychlý růst české ekonomiky s velmi nízkou nezaměstnaností a růstem mezd,” uvedl analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.
Ten odhaduje, že svižný růst tržeb bude pokračovat i v závěru letošního roku a v souhrnu za celý letošní rok lze počítat s růstem maloobchodu přes pět procent.