Článek
„Celková hodnota kontraktu výrazně přesahovala deset miliard korun,” řekl na dotaz Novinek Tobrman.
Podle Hospodářských novin by Varšavu 213 tramvají od Škody přišlo na téměř 17 miliard korun, což je více než celkové loňské tržby firmy Škoda Transportation. Deník uvedl, že město tendr zrušilo, protože by na tramvaje nemělo peníze.
„I když jsme podali nejlepší nabídku a v tendru jsme byli vyhodnoceni jako vítěz, polská strana se ho rozhodla zrušit," řekl ředitel dceřiné firmy Škody Transportation v Polsku Wojciech Grzonka. Stále ale podle něj existuje šance na obnovení výběrového řízení, protože se někteří další účastníci tendru odvolali.
„My jsme připraveni s magistrátem a dopravním podnikem jednat o vylepšení naší cenové nabídky, a to tak, aby Varšava mohla vyčerpat dotace z EU a obdržet tramvaje v rámci této dotační perspektivy," dodal.
Nabízená vozidla vycházela z ověřeného konceptu tramvají ForCity Plus, které jezdí ve slovenské metropoli Bratislavě.
Škoda Transportation v minulých letech dodala v Polsku zhruba 50 tramvají Elektra do Vratislavi a dlouhodobě spolupracuje s polskými firmami na dodávkách trolejbusů a elektrobusů.
Skupina Škoda Transportation vykázala loni meziroční pokles tržeb o 14 procent na 15,7 miliardy korun, ale téměř trojnásobný nárůst čistého zisku na 1,571 miliardy.