Článek
Ministerstvo podle listu koncem srpna zaslalo dopis s tímto obviněním Evropské komisi. V dopise se údajně píše, že testy německého úřadu pro motorová vozidla (KBA) odhalily, že Fiat Chrysler ve svých naftových vozech využívá nepřípustný systém vypínající čištění emisí.
Německo podle dopisu nesdílí názor italských úřadů, že tento systém je určen k ochraně motoru. Automobilka se k obviněním podle listu nechtěla blíže vyjádřit. Uvedla pouze, že její vozy "splňují emisní požadavky".
Německý list Bild již v květnu informoval, že testy KBA přinesly důkazy, že některé naftové modely FCA jsou vybaveny softwarem, který po 22 minutách vypíná systém pro snižování emisí. Standardní testy emisí přitom obvykle trvají zhruba 20 minut.
Podle květnové zprávy Bildu by firmě mohl hrozit zákaz prodeje aut v Německu, pokud by nadále nebrala ohled na pravidla týkající se automobilových emisí.
Zástupci FCA se v květnu měli kvůli emisím setkat s německými úřady, automobilka však schůzku zrušila. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt poté firmu podrobil ostré kritice a obvinil ji z neochoty spolupracovat.
Automobilové emise se loni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.