Článek
První je značka Škoda, která za sedm měsíců meziročně zvýšila odbyt o 32,4 procenta na 49 088 vozů. V červenci ale registrace nových vozů značky Škoda klesly proti loňsku o 1712 na 5430 vozů.
Podle šéfa prodeje Luboše Vlčka bylo příčinou to, že v prvním prázdninovém měsíci byla v automobilce Škoda Auto mimořádná třítýdenní celozávodní dovolená z důvodu údržby a přípravy výrobních linek na nové modely.
„Vlivem státních svátků a víkendů byl letošní červenec zároveň i o tři pracovní dny kratší než ten loňský," dodal.
Za Škodou Auto skončil Volkswagen s růstem o 9,9 procenta na 15 030 vozů. Třetí Hyundai zvýšil počet prodaných aut o 7,9 procenta 12 028 vozidel. Na dalších místech skončily Ford, Dacia a Renault.
Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia, Fabia, Superb, Rapid a Hyundai i30.
Víc než 74 procent aut koupily firmy. Benzínový motor mělo přes 54 procent vozů a necelých 43 procent mělo dieselový.
Registrace dovážených ojetých osobních aut letos do července meziročně vzrostly o devět procent na 12 706 vozů, přičemž podíl vozidel starších deseti let činí víc než 50 procent, uvedlo SDA.