Hlavní obsah

České dráhy plánují nakoupit vlaky za víc než deset miliard

České dráhy (ČD) plánují koupit vlaky za více než deset miliard korun. Vypsaly trojici výběrových řízení na dodávku elektrických a dieselových lokomotiv a na dodávku vagónů pro rychlost do 200 kilometrů v hodině. Ty ČD plánují využívat na mezistátních tratích.

Foto: ČD

Vizualizace představují interiér pro vlaky na kratší a střední vzdálenost. Takto mají vypadat vagóny první třídy.

Článek

„Abychom byli připraveni na otevírání trhu dálkové železniční osobní dopravy v České republice a na soutěže na dálkové linky, rozhodli jsme se již nyní vybrat dodavatele elektrických bezbariérových jednotek,” řekl k jedné ze soutěží předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek.

Právě rámcová smlouva na nákup elektrických rychlíků je největší z celého balíku nákupů. Za 20 elektrických jednotek plánuje firma utratit 4,6 miliardy korun. Dráhy požadují, aby rychlíky jezdily nejméně 160 kilometrů v hodině.

Foto: ČD

Interiér ve vagónu druhé třídy ve vlacích na kratší a střední vzdálenost.

Na zhruba čtyři miliardy korun by pak měla podle odhadu ČD vyjít zakázka na nákup 30 motorových vlaků, kde požadují minimální rychlost 140 kilometrů v hodině.

Nákup 50 vagónů pro mezinárodní rychlíky by měl vyjít na zhruba 2,2 miliardy korun. ČD požadují, aby vozy mohly jezdit rychlostí alespoň 200 kilometrů v hodině, což je rychlost, jakou jezdí vlaky v zahraničí. Jedná se o rámcovou smlouvu, ČD pak budou postupně objednávat konkrétní počty vagónů podle potřeb mezinárodních spojů.

Foto: ČD

Počítá se i s místem pro kola nebo kočárky

Dráhy plánují nasadit tento typ vozů na mezistátní vlaky EuroCity/InterCity. Největší uplatnění by měly najít na lince Praha – Brno – Bratislava – Budapešť. Vozy budou velkoprostorové, určené pro první nebo druhou třídu, připravené pro přepravu osob na invalidních vozících nebo s místy pro uložení jízdních kol.

Související téma:

České dráhy

„Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém s monitory LCD v oddílech cestujících, sklopné stolky u míst za sebou a větší stolky u míst proti sobě, klasické elektrické zásuvky i USB konektory pro napájení drobné elekroniky. Ve vozech bude k dispozici také WiFi připojení k internetu,“ upřesňuje Michal Štěpán, člen představenstva ČD.

Výběr článků

Načítám