Článek
„Budeme provádět kontroly automobilů ve stylu dopingových testů. Budou neohlášené a budou se konat každý rok. Automobily budou vybírány náhodně, a to například přes autopůjčovny," řekl Dobrindt.
Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových automobilů po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká rovněž 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Aféra podle listu Bild otřásla německou ekonomikou a poškodila pověst automobilového průmyslu.
„Postarám se o to, aby Volkswagen vzniklé škody napravil,” uvedl Dobrindt. „Kromě toho chceme zajistit, aby se takovéto manipulace neopakovaly, a budeme pokračovat v rozvoji kontrolního systému,” dodal.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Volkswagen přitom koncem ledna odmítl žádost evropské komisařky Elžbiety Bieńkowské, aby poskytl zákazníkům v Evropě za skandál kolem měření emisí podobné odškodnění jako zákazníkům ve Spojených státech. Tam jako kompenzaci dotčeným nabízí tisíc dolarů (25 tisíc korun), zvažuje i odkoupení nebo výměnu vozidla. [celá zpráva]