Hlavní obsah

V Česku se loni prodalo 230 857 vozů, třetina z toho škodovek

Aktualizováno

Prodej nových osobních aut loni vzrostl o 20 procent na rekordních 230 857 vozů. První Škoda Auto zvýšila prodej o 27 procent na 73 927 vozů, a získala tak na trhu podíl 32 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).

Foto: David Ryneš, Novinky

Nejprodávanější značky nových aut v roce 2015

Článek

Na druhém místě za Škodou skončil Volkswagen s růstem o 30 procent na 23 754 aut. Třetí Hyundai rostl o čtyři procenta na 19 688 vozů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Opel.

„Rok 2015 se nesl ve znamení výrazného oživení domácího automobilového trhu,” řekl šéf prodeje Škoda Auto Luboš Vlček.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Celkem 75 procent nových osobních aut nakoupily firmy, čtvrtinu soukromé osoby. Při započtení operativního leasingu byl podíl soukromých uživatelů nových vozů 29 procent.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 24 346 prodanými kusy, následuje Fabia s prodejem 20 467 aut a Rapid s 11 689 vozy od stejné značky. Na dalších místech jsou modely Hyundai i30 a VW Golf.

Svaz zveřejnil také informace o tom, jakou barvu měly nejčastěji nové registrované vozy. Jednoznačně nejoblíbenější barvou byla bílá (63 procent), následuje modrá (12 procent), černá (9 procent) a šedá (5 procent).

Výběr článků

Načítám