Hlavní obsah

Volkswagen čeká největší zatěžkávací zkouška, varuje nový šéf společnosti

Německý automobilový koncern Volkswagen připravil „komplexní plán”, který má zajistit, aby jeho naftové automobily splňovaly emisní normy. Uvedl to podle agentury Reuters nový koncernový šéf Matthias Müller na setkání nejvyššího vedení podniku. Prohlásil, že koncern nyní stojí před „největší zatěžkávací zkouškou” ve své historii.

Foto: Fabian Bimmer, Reuters

Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller

Článek

Volkswagen minulý týden přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Müller však podle agentury DPA upozornil, že software byl aktivován pouze v části těchto vozů. "Proto počítáme s tím, že počet skutečně postižených automobilů bude nakonec nižší," dodal.

Koncern bude podle Müllera majitele vozů se softwarem umožňujícím manipulace v příštích dnech informovat o potřebné úpravě jejich automobilů. Müller minulý týden v čele Volkswagenu vystřídal Martina Winterkorna, který kvůli skandálu s falšováním emisí odstoupil z funkce.

Šéf vlajkové značky VW Herbert Diess by měl v úterý o skandálu kolem falšování emisních testů jednat s eurokomisařkou pro vnitřní trh a průmysl Elžbietou Bieńkowskou. Evropská komise minulý týden apelovala na všechny členské státy EU, aby zahájily vlastní vyšetřování případu a aby dohlédly na přísné dodržování emisních limitů.

Evropská komise hodlá také v souvislosti s emisním skandálem do konce letošního roku připravit plány na reformu evropského systému pro schvalování nových modelů automobilů, oznámila v úterý mluvčí komise. Reforma bude vyžadovat souhlas členských států i Evropského parlamentu, napsala agentura Reuters.

Škoda bude mít nového šéfa

Změny, kterými Volkswagen reaguje na skandál kolem emisí, se dotknou i české součásti Škoda Auto. Do servisu po celém světě bude muset zhruba 1,2 miliónu jejích vozů. [celá zpráva]

Také Škodu čekají personální změny. Její dosavadní šéf Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku, a v čele mladoboleslavského podniku ho nahradí Bernhard Maier. Ten dosud působil ve funkci šéfa odbytu značky Porsche.

Možný krátkodobý pokles vývozu aut z Německa není dobrá zpráva pro českou ekonomiku, řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

"Já se spíše bojím, ani ne tak o Škodu Auto, jako o některé dodavatele pro přední německé značky, protože v těch nejdražších německých autech je spousta dílů z ČR. A ta minulá zkušenost z krize let 2008, 2009, kdy se dostal automobilový průmysl do krize z jiných důvodů, tak největší problémy měli dodavatelé pro ty luxusní značky, nikoliv naši výrobci vozů," uvedl Mládek v České televizi. [celá zpráva]

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám