Článek
„Vůz je natolik poškozený, že není možné jej odvézt po kolejích, aby se nerozpadl cestou,“ uvedl Petr Kaša, zástupce velitele jednotky drážních hasičů v Chebu. Hasiči museli naložit druhou půlku havarované části vlakové soupravy RegioNova, která má hmotnost zhruba sedmnáct tun.
Vlak do Varů měl čekat, ale nečekal. Protijedoucí soupravu odhodil 12 metrů zpět
„Zástupci majitele, tedy Českých drah, nejdříve odmontovali podvozky. Jednak abychom to odlehčili o asi čtyři tuny, ale také proto, abychom při přepravě nebyli příliš vysocí a vešli jsme se do stanoveného limitu,“ pokračoval Kaša, který na místě nakládání havarované části vlaku řídil.
Nebylo to na první pohled nic jednoduchého. Vagon totiž naráz zvedaly dva autojeřáby. „Těžká práce to není. Jde o to mít ten jeřáb trochu v ruce,“ komentoval Kaša.
„Starší jeřáb na tatře jde většinou první a ten druhý ho dohání při manipulaci. Oba jeřábníci musí dopředu vědět, kdo co bude dělat, kam se to bude posunovat a kam otáčet,“ popisoval. Komplikace při nakládání nenastaly. „Cesta trasována být nemusela, protože se nejedná o nadměrný náklad, ale pro jistotu jsme jeli den dopředu, abychom zkontrolovali, jestli po cestě nevisí žádné větve nebo kabely,“ dodal zástupce velitele.
Spousta krve, úpění zraněných a pláč dětí. Tak vypadala srážka vlaků u Perninku
Tahač nakonec odvezl havarovanou část vlaku do železničního depa v Chebu, kde má být následně sešrotován.
„Některé věci, které jsou ještě použitelné, budou před tím odstrojeny,“ poznamenal Kaša. Podle informací Práva během týdne, kdy havarovaný vlak v Perninku na nádraží stál, tak stačil někdo z jeho kabiny ukrást elektroniku mašiny. „Pravděpodobně nějaký milovník železnice, který si to teď doma vystaví a bude ukazovat kamarádům,“ kroutil hlavou jeden z mužů, který se podílel na nakládce havarovaného vlaku.
Pojízdné části obou havarovaných vlaků byly odstraněny po kolejích už v minulých dnech.
Tragická nehoda na trati mezi Karlovými Vary a německým Johanngeorgenstadtem se stala minulý týden v úterý odpoledne. Dva lidé při čelní srážce vlaků zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce. Zraněni byli i tři zaměstnanci Českých drah.
Příčinu nehody vyšetřují policie, Drážní inspekce i České dráhy, které dopravu na trati provozují. Podle prvních poznatků bylo příčinou havárie zřejmě selhání lidského faktoru, když strojvedoucí vlaku, který jel na Karlovy Vary a měl v Perninku počkat na protijedoucí vlak, vjel na trať. Několik set metrů za Perninkem se vlaky srazily.