Hlavní obsah

Za tři měsíce pouze jeden odstraněný billboard z desítek vypovězených. TSK se bojí žalob od majitele

Ačkoliv smlouvu na pronájem reklamních ploch na pražských mostech vypovědělo vedení metropole už v březnu, odstraněn byl doposud pouze jediný poutač. Městská společnost Technická správa komunikací (TSK) totiž z obavy o soudní spor vyčkává, jak na odstranění reklamní firma zareaguje.

Foto: HZS jižní Čechy

Ilustrační foto.

Článek

O neprodloužení historické smlouvy na pronájem mostů za účelem umístění reklamních poutačů rozhodli pražští radní loni v srpnu. Šestiměsíční výpovědní lhůta pak uplynula letos v březnu, kdy měla reklama z desítek pražských mostů zmizet. Firma Czech Outdoor, patřící do skupiny BigBoard, jež na českém trhu s venkovní reklamou platí za jedničku, tak však neučinila, protože s výpovědí nesouhlasí a nepovažuje ji za platnou.

Majitelé billboardů nesundali po výpovědi reklamu z mostů, část oblepili ukrajinskými vlajkami

Domácí

„V tuto chvíli byl odstraněn jeden reklamní objekt a vyčkáváme na reakci společnosti Czech Outdoor. Tímto postupem předcházíme možným žalobám o náhradu škody, které by na TSK mohla společnost provozující reklamu podat, kdyby jí soud dal za pravdu,“ odpověděla na dotaz Novinek mluvčí TSK Barbora Lišková.

Reklama podle Liškové zmizela z lávky nad křížením ulic Pod Krejcárkem a Na Ohradě na pražském Žižkově.

Novinky se obrátily s dotazem také na společnost, zda hodlá nějak reagovat, či se soudně bránit. „Nevíme, co máte přesně na mysli, nemáme k tomu žádné informace, takže se k tomu vyjádřit nemůžeme,“ odpověděla mluvčí skupiny BigBoard Pavlína Stránská.

Skupina ukončení smlouvy neuznala a má za to, že smluvní vztah stále trvá. „Není pravdou, že dotyčná smlouva měla být ukončena k letošnímu březnu. Naše společnost má za účelem provozování reklamy na mostech uzavřenou smlouvu s TSK na dobu určitou a její platnost stále trvá. Pro odstranění ploch tedy není žádný důvod a jejich pronájem nadále pokračuje,“ uvedla již dříve Stránská.

Smlouva mezi městem a firmou AMMA s automatickým desetiletým prodlužováním byla uzavřena v roce 1992, následně byl v roce 1998 uzavřen dodatek a v roce 2008 dohoda o narovnání. Právním nástupcem zmíněné firmy je právě společnost Czech Outdoor spadající do reklamní skupiny BigBoard.

Společnost při neuznání výpovědi zřejmě argumentuje zmíněnou dohodou mezi TSK a předchůdcem Czech Outdoor z roku 2008, podle níž by možnost pro neprodloužení smlouvy při desetiletých intervalech měla nastat až v roce 2028, nikoliv v roce 2022. Vedení Prahy již v minulosti ale avizovalo, že za právoplatný považují termín v loňském roce.

Plochu pronajali a schválili, následně poutač sami odstranili 

Reklamní skupina v poslední době také musela řešit minimálně jeden svůj billboard v Hradci Králové. Podle zjištění Deníku N z minulého týdne firma BigMedia, patřící do skupiny, sama odstranila poutač s výzvou ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského, který žádal o zaslání finančního příspěvku na nákup zbraní pro Ukrajinu. Firma podle serveru přitom vylepení schválila, plochu pronajala a sama reklamu vylepila.

Billboard u hradeckého hlavního nádraží si od konce dubna pronajal občanský spolek Mluvme spolu, a to na tři měsíce. Iniciativa ještě před vylepením podle jejího zástupce Víta Luštince musela dle připomínek reklamní firmy sdělení upravit. Po zhruba měsíci a půl, minulý týden ve středu, ovšem došlo k odstranění plakátu.

„Zavolali mi, že na něj chodí stížnosti, že se to nelíbí vedení společnosti a že to zaslepí. Já jsem byl v šoku a nevěděl jsem, co říct,“ řekl serveru Luštinec. Firma stažení reklamy vysvětlila tím, že „motiv vzbuzuje u veřejnosti negativní reakce a strach z avizovaného násilí“.

„Naše společnost významným způsobem podporuje Ukrajinu. Od začátku války realizovala kampaně v souhrnné hodnotě 2 897 500 korun, pro něž poskytla zadavatelům plochy zcela zdarma. Dalším zadavatelům pak byly poskytnuty výrazně výhodnější podmínky oproti standardním, kampaně byly realizovány za ceny pro neziskové organizace. Převedeno na jiná čísla – celkem jsme vylepili plakáty a spustili spoty na LED obrazovkách v počtu více než 450 kusů. V porovnání s tím je jeden plakát, na který se sešly stížnosti, pouhými a zanedbatelnými 0,2 procenta,“ hájila postup pro Novinky mluvčí Stránská.

Zástupci občanského spolku nyní hodlají postup reklamní firmy zkonzultovat s právníky.

Související články

Výběr článků

Načítám