Článek
Podoba lávky a její přesné umístění by měly vzejít z architektonickotechnické soutěže. „Aby ta lávka nějakým způsobem vypadala, měla by být vyhlášena architektonická soutěž. Ta má složitější pravidla, musí se požádat Česká komora architektů jako garant soutěže o nějakou skupinu sestavenou z odborníků,“ řekl primátor města Petr Nedvědický (ANO).
Potřebujeme cyklisty dostat i do centra a začít se zabývat rozvojem cykloturistiky
V první fázi by měla být zpracována studie, která se bude zabývat nejvhodnější polohou umístění lávky s návazností na přístupové cesty a cyklostezku u Labe. Bezprostředně po navržení technického řešení lávky by mělo následovat zpracování projektové dokumentace a detailního rozpočtu nákladů.
„Součástí předloženého řešení by neměl být jen krásný obrázek, jak to bude vypadat, ale i výpočty a možnosti lávky včetně konstrukčních řešení,“ řekl Nedvědický s tím, že město předpokládá trvání soutěže nejméně jeden rok. Během dalšího roku by se měla vytvořit projektová dokumentace. „Třetí rok by se mohlo začít stavět,“ doplnil primátor.
Město chce začít hledat dotační titul, který by pomohl část nákladů na lávku uhradit. „Stát na tyto stavby dává dotace, myslím, že to bylo odstartováno datem průšvihu u Trojské lávky,“ uvedl náměstek primátora Pavel Tošovský (ODS) s tím, že procento dotací je v tomto případě veliké.
Cyklisté do centra
Po Labské cyklostezce jezdí tisíce lidí, často přijíždějí cykloturisté z Německa. Do centra Ústí ale většinou nemíří, na kole je tam pohyb problematický. Často tak raději zastavují v okrajových částech města nebo ve čtvrti Střekov, kam má lávka z blízkosti centra vést. „Potřebujeme cyklisty dostat i do centra a začít se zabývat rozvojem cykloturistiky,“ doplnila náměstkyně primátora Věra Nechybová (UFO).
Miliarda nasypaná do přípravy jezů na Labi nic nepřinesla. Podíl vodní dopravy je mizivý
V Ústí přes Labe vedou tři mosty. Na železničním je chodník pro pěší, přístup k němu je ale komplikovaný. Přes Mariánský most pěší nemohou a most Edvarda Beneše má být v příštích letech opravován. Je v havarijním stavu, provoz na něm je omezen a pohyb cyklistů je tak poměrně nebezpečný.