Článek
„Když vše půjde hodně dobře, opustíme stavbu v srpnu, září,“ uvedl ve středu přímo na místě propadu Tomáš Mrázek, mluvčí společnosti Pražských vodovodů a kanalizací (PVK), která má obnovu na starosti. Práce vyjdou přibližně na 30 miliónů korun. Pak přijde na řadu oprava vozovky v režii Technické správy komunikací, která by mohla být hotova v prosinci.
Zasypat díru je podle Mrázka hrozně jednoduché, ale vybudovat novou kanalizaci představuje na tomto místě metropole docela problém. Tam, kde vede silnice spojující Vysočany a Prosek, totiž býval pískovcový lom a podzemí tvoří poměrně nestabilní podloží.
Postup po metrech
Když se daří, zdolají dělníci pod povrchem vozovky tak metr za den, když jim práci zkomplikuje problematická hornina, zvládnou třeba jenom 25 centimetrů. Kutají v 8,5 metrech pod silnicí.
Oprava propadlé vozovky se skládá ze čtyř etap: odstranění vlastní havárie kanalizace, rekonstrukce stoky nad propadem a pod ním, opravy 19 uličních vpustí napojených do stoky a renovace vytížené komunikace. Ve středu například pracovní čety pracovaly na injektážích ve spodním úseku, za plentou omezující průvan vyzdívaly novou stoku, která bude 140 centimetrů vysoká, nad místem propadu razily šachtu. „Je tady docela dost práce. Z vrchu to vypadá, jako že se nic neděje, ale v podzemí se pracuje, co to dá,“ ujistil Mrázek.
Po dešti koncem července zůstala na Vysočanské poblíž autobusové zastávky Nad Jetelkou obrovská kaverna. „Nezabezpečíte ji jinak, než že ji okamžitě zasypete obrovským množstvím materiálu, který se dá pak zpevnit. Pojala asi 130 kubíků. Ale pak máte krásný špunt uprostřed kanalizace, kterým musíte vyhloubit novou šachtu,“ přiblížil v podzemí rozsah prací mluvčí.
Havárie nemá žádný vliv na odvádění odpadních vod z této lokality. Ty byly převedeny do sousedních stok a v místě opravy je přečerpávají mobilní čerpadla.