Článek
Vondra uvedl, že dodavatelská firma Omnipol má spolu s výrobcem letadel podle smlouvy povinnost dodat letadla s veškerým operačním vybavením do konce listopadu. Od tohoto termínu začne běžet šestiměsíční lhůta. Pokud během ní nebudou letouny splňovat požadavky vojáků, navrhne Vondra vládě vypovězení smlouvy.
Náčelník generálního štábu Vlastimil Picek připomněl, že resort již od léta uplatňuje sankce v řádu desítek tisíc korun denně.
Letouny měly v říjnu závady, při nichž nefungovaly komunikační a navigační systémy a posádka musela řízeně vypnout jeden z motorů. Příčinu vypnutí motoru se podařilo odhalit a vyřešit. Na vině bylo přetížení interní sítě letounu a souběžné vypnutí jednoho z vypínačů. Následkem toho hlásily přístroje špatnou teplotu motoru a tlak oleje. Posádka motor proto v souladu s předpisy vypnula. [celá zpráva]
Výpadky komunikačních a navigačních systémů jsou zatím nejasné a byly u výrobce reklamovány.
Ministerstvo se rozhodlo nechat letouny i nadále na zemi a bude je využívat pouze k tzv. účelovým letům, při nichž budou problémové systémy testovány.
Armáda si zatím ponechala i staré Antonovy An-26, které původně chtěla letouny CASA nahradit.