Článek
„Po dobu nutného prověření stavby nadjezdu je preventivně zastavený provoz na hlavním koridoru u Uherska,“ uvedla Správa železnic. Vlaky stojí mezi Pardubicemi a Českou Třebovou.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl uvedl, že o zastavení provozu požádali právě silničáři, kteří u koridoru pracují.
Koženky končí. České dráhy nasadí s novým řádem nové vlaky
„Při betonáži mostu došlo k poklesu konstrukce. Betonáž přitom neprobíhá přímo nad tratí páteřního koridoru. Opatření má preventivní bezpečnostní důvod,“ konstatoval Rýdl.
Podle něj bude do 13:00 obnoven provoz na dvou vzdálenějších kolejích pro průjezd vlaků rychlostí 10 km/h. Čtyři koleje, které jsou blíže ke stavbě, budou nadále uzavřeny.
Odstávka části železničního koridoru postihla podle mluvčí Českých drah (ČD) Vandy Rajnochové vyšší stovky cestujících. Řada vlaků, včetně mezinárodních expresů, musela na pokyn drážních dispečerů okamžitě zastavit v poli mimo železniční stanice. Vlakové spoje nabíraly až tříhodinová zpoždění.
„Opatření se mohlo týkat třech desítek vlaků. Soupravy, co načas uvízly mezi stanicemi, jsme se snažili dostat do míst, kde lidé mohli bezpečně nastoupit do připravených autobusů. Pokud vím, nikde nebyla nutná evakuace a nevím o tom, že by cestující byli nuceni čekat hodiny ve vlaku odstaveném někde v polích,“ tvrdí Rajnochová.
Podle webu Českých drah vlaky nejezdí mezi stanicemi Moravany a Zámrsk a podle jejich předpokladu by tam měl být provoz obnoven v 16:00.