Článek
Linka 9 vyjela na trať mezi motolskou a žižkovskou vozovnou. Jde o jednu z páteřních tramvajových tratí v metropoli.
Po půl čtvrté odpoledne se rozjela také linka číslo 18. Další zprovozněnou linkou v pořadí byla linka číslo 3, následovaná trasami číslo dvanáct a dvacet. Všechny již zprovozněné linky pojedou podle denních řádů celou noc, aby troleje nestihly znovu namrzat.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Provoz tramvají kvůli rozmarům počasí nebyl v minulosti nikdy zcela zastaven, řekla mluvčí Řehková, která tak potvrdila slova kolegy Jiřího Štábla, který Novinkám popsal, proč je námraza na trolejích pro tramvaje nepřekonatelnou překážkou. [celá zpráva]
„Dispečeři potvrdili, že podobnou situaci kvůli námraze, tedy kvůli počasí, nepamatují,“ uvedla Řehková. Naposledy byl podle ní částečně omezen provoz tramvají i dalších spojů MHD v červnu roku 2011 a v roce 2003 kvůli stávkám.
Na odstraňování námrazy od rána pracují čety zaměstnanců.
DPP nasadil jako náhradu za tramvaje zhruba sto autobusů navíc proti běžnému provozu. V ulicích zůstaly desítky tramvají, dopravu podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše neblokovaly a DPP je odtahoval do vozoven. Kdy se vrátí všechny vozy zpět do ulic, není zatím jasné.
Meteorologové očekávají, že situace by se měla postupně zlepšovat. Výstraha před tvorbou ledovky nicméně platí až do středečního podvečera. [celá zpráva]
Vedle MHD na mnoha místech ČR způsobilo počasí i zastavení mnoha spojů na železnici a komplikace v silniční dopravě. Havarijní stavy musí řešit rovněž energetici.