Článek
„Po jednání s vedením Prahy o projektu v Letňanech můžu říct, že to vypadá nadějně. A to poprvé od ledna 2019, co spolu jednáme o administrativní čtvrti, která by byla přínosem pro celou Prahu,“ uvedl na Twitteru premiér.
Po jednání s vedením Prahy o projektu v Letňanech můžu říct, že to vypadá nadějně. A to poprvé od ledna 2019, co spolu jednáme o administrativní čtvrti, která by byla přínosem pro celou Prahu. Ze čtyř sporných bodů jsme za účasti starostů dotčených městských částí, vyřešili tři.
— Andrej Babiš (@AndrejBabis) June 23, 2021
Také podle primátora se jednání blíží dohodě. „Podařilo se nám přesvědčit pana premiéra, že není možné, aby mu samospráva garantovala vydání stavebních povolení na záměry v Letňanech,” řekl.
Babiš od vládní čtvrti v Letňanech couvnout nehodlá
Záměr vystavět úřednickou čtvrť projevil Babiš před více než čtyřmi lety. Pozemky, na nichž by ji rád nechal vybudovat, ale patří z výrazné části Praze. Hřib za spolupráci při výstavbě požadoval 60 miliard na dostavbu pražského okruhu. To ale premiér měl podle Hřiba původně odmítnout.
Stát by mohl okruh dostavět
Na stole je nicméně nyní nová varianta, a to i přesto, že by podle primátora stále bylo lepším řešením, kdyby stát přispěl. Ukázalo se ale, že je to komplikované.
„Druhá varianta je tedy ta, že projekt městského okruhu bude v určité fázi předán státu. Ten by se zavázal k tomu, že zbytek okruhu dostaví ve vlastní režii, a to bez dalšího podílu města,“ přiblížil ve středu Hřib.
Nová vládní čtvrť na kraji Prahy? Ministrům se do stěhování moc nechce
„I když to není věc státu, nabízíme Praze, že bychom ho postavili v rámci PPP projektu. Do konce července bychom měli mít propočty a pak bychom se znovu měli sejít,“ potvrdil po jednání premiér. V rámci PPP projektu spolupracuje veřejný sektor se soukromým. V současnosti se touto formou staví úsek dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem.
Dostavba dálnice D4 konečně začne
Vnější okruh kolem Prahy je pak součástí dálniční sítě a jeho dostavbu má na starosti stát, vnitřní zatím projektovalo a platilo město. Z toho ale zbývá dokončit asi desetikilometrový úsek mezi vyústěním tunelu Blanka v Pelc-Tyrolce a Štěrboholy.