Hlavní obsah

Upoutávka na fiktivní film burcuje voliče ČSSD

Novinky, jas

ČSSD vsadila před senátními volbami na netradiční kampaň. Na internet anonymně vypustila video, které se na první pohled může jevit jako upoutávka na thriller americké provenience. Tomu odpovídá i název Magnificent 12 (12 statečných), odkazující na legendární western Sedm statečných. Namísto pistolníků má tucet hrdinů zajistit sociálním demokratům většinu v Senátu.

Článek

Strana se k videu přihlásila v pondělí poté, co si jej se sociálními demokraty spojila média. Volební manažer strany Jan Hamáček Novinkám řekl, že by se sociální demokraté k videu tak jako tak přihlásili a využili jej v kampani. "Chtěli jsme, aby si klip žil svým vlastním životem," doplnil.

Hamáček přiznal, že klip je částečně pojat jako nadsázka a parodie tvářící se jako americký kasovní trhák. To je ostatně i důvod, proč se v klipu hovoří anglicky a překlad do češtiny zajišťují toliko titulky. Snímek částečně natáčený v pražských Dejvicích pro ČSSD vytvořila externí firma.

V klipu se diváci dozví, že existuje skupina mocných a bohatých jedinců, kteří mají pocit, že jsou vyvolení a  mohou si dovolit absolutně vše. Vedle nich živoří mlčící většina.

"Zoufalství a beznaděj se pro většinu lidí stala dennodenní realitou," promlouvá k divákům patetický hlas. Naštěstí povstalo 12 hrdinů, kteří se rozhodli zlu postavit. Na otázku, zda se jim podaří zastavit "brutálního nepřítele", klip neodpoví. "Přidej se k nim. Potřebují tě," hlásá video.

Jistým paradoxem je, že zatímco veškerá auditivní komunikace probíhá v angličtině, hesla nezaměstnaných letargicky dlících na schodech, jsou psána česky.

Výběr článků

Načítám