Článek
Pro pokračování tramvajové linky hlasovalo 25 z 26 přítomných zastupitelů (celkem jich je 30), jeden se zdržel. „Naším jednoznačným zájmem a cílem je, aby tramvajová linka dál fungovala,“ potvrdil primátor Jablonce Jiří Čeřovský (ODS).
Zastupitelé ale současně rozhodli o tom, že Jablonec už v tuto chvíli nebude pracovat na projektu prodloužení tramvajové trati ze současné konečné zastávky přes celé dolní centrum města až k novému dopravnímu terminálu, jehož podobu už město vysoutěžilo.
Mohou za to protesty části obyvatel města, kteří s prodloužením tramvajové trati nesouhlasí a jsou připravení jeho přípravu i budování blokovat.
„Obáváme se hluku, nepohodlí a špíny ze stavebních prací. Ani nejmodernější technologie nezabrání hlučnosti a vibracím z tramvajového provozu. A uděláme vše, abychom tomu zabránili,“ řekl hlavní zástupce odpůrců Martin Moc.
V Praze se během jízdy porouchal nejnovější typ tramvaje, podruhé za půl roku
Spor o prodloužení
Podle vedení města je nyní jedinou variantou, která má šanci na získání evropské dotace, pouze rekonstrukce stávající trati. „Prodloužení nemá téměř žádnou šanci, protože bychom kvůli odporu občanů včas nezískali územní rozhodnutí,“ upřesnil primátor Čeřovský.
V Jablonci je ale také velká skupina obyvatel, která prodloužení trati meziměstské tramvaje podporuje.
„Je to projekt, který by dolní centrum Jablonce posunul kompletně o velký kus dál. Mrzí nás, že představitelé města začali rezignovat na to, že se to povede,“ řekl jablonecký občan Petr Mikula, který na podporu tramvaje zorganizoval petici. Za čtyři dny ji podepsalo 660 lidí.