Článek
„Jedná se o určitou kabeláž, která je momentálně ve vodě, a to je třeba odstranit. To může zkratovat a je nebezpečné pustit kohokoliv do toho tunelu. Pakliže toto nebylo odstraněno a možná ještě další nějaké technické nedostatky, tak tam opravdu nikdo nebude vpuštěn z bezpečnostních důvodů," sdělila Krnáčová Impulsu. Problémy jsou podle ní ještě následkem zvednuté spodní vody po povodních.
Vedení hlavního města tento týden oznámilo, že chce po firmě ČKD Praha DIZ, aby zrychlila kontrolu technologií v Blance. Podle města postupuje pomalu. Firma, která buduje v tunelu technologické vybavení, ale tvrdí, že je nutné dodržet pořadí zkoušek. Na práce nasadila desítky lidí. Poslední kontrolní den se uskutečnil ve středu.
Vždy se počítalo s dubnem, tvrdí Metrostav
„Já neslibuju nic. Určitě si nechám předložit technickou zprávu a pak se rada rozhodne kdy," dodala Krnáčová. Březnový termín vidí jako reálný.
Firma ČKD Praha DIZ již dříve pouze uvedla, že 7. listopadu dostala pokyn k zahájení komplexních zkoušek. Stavební část tunelu byla dokončena již na konci září.
S vyjádřením Krnáčové nesouhlasí společnost Metrostav, která uvedla, že s termínem otevření letos v prosinci se nikdy nepočítalo, ale počítalo se s dubnem 2015. Uvedl to mluvčí firmy Pavel Polák.
Tunel Blanka, jehož výstavbu zadalo někdejší vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měl původně sloužit už v roce 2011. Na začátku letošního října se otevřel Trojský most přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu. Náklady na stavbu se v průběhu let zvýšily o několik miliard korun, nyní jsou vyčísleny asi na 37 miliard korun. Problematické faktury řešil arbitrážní soud.