Článek
„K zatěžování konstrukce bude použito 10 dvounápravových vozidel o hmotnosti 3,2 až 4 tuny. Jednat se bude o dodávky a multicary,“ řekl Novinkám mluvčí pražského magistrátu Tadeáš Provazník.
Statická zkouška začala v úterý ráno a potrvá až do 22 hodin. Vozidla se stanovenou hmotností a parametry při ní najedou do předem určených pozic a následně se měří a vyhodnocuje zatížení konstrukce lávky.
Pak bude následovat dynamická zkouška, kdy se budou ověřovat dynamické charakteristiky konstrukce. Na základě vyvoláného kmitání budou experimentálně stanoveny její vlastní frekvence kmitání a pak porovnány s předpoklady projektu. Tato zkouška bude trvat tři dny.
Měla být dávno uzavřena, řekl znalec ke zřícení Trojské lávky
Stavba lávky začala loni v listopadu. Letos v dubnu stavebníci založili pilíře a na začátku června začali osazovat mostovku.
Proti původní zřícené konstrukci je ta nová širší i vyšší. Lávka je 256 metrů dlouhá a čtyři metry široká, takže umožní nejen pohyb pěších, ale i bruslařů a cyklistů. V případě nutnosti po ní projede i záchranka.
Při pádu staré lávky v roce 2017 byli zraněni čtyři lidé.
Trojská lávka bude z exotického dřeva
Minulý týden začal soud řešit obžalobu proti projektantovi Jiřímu Stráskému a bývalému šéfovi oddělení mostů Technické správy komunikací (TSK) Antonínu Semeckém kvůli zřícení původní lávky. Oba pochybení odmítli. Čtyři zraněné město odškodnilo.