Článek
„Lávka má extrémní váhu, pro nás je to velmi náročné. Jen díky třem tankům to zvládáme,“ řekl na místě velitel zásahu hasičů Jiří Zima. Podle odhadů má dlouhá část mostku váhu kolem 200 tun.
Zhruba před 10. hodinou po vytažení třetiny lávky bylo možné jeden z tanků odpojit. Stavaři totiž potřebují více prostoru, aby bylo kam lávku vytahovat.
Podle odhadů stavbyvedoucího Karla Frankoty se nyní musí vytažené díly rozřezat a odstranit, aby byl prostor pro další části lávky.
Nymburská radnice počítá po stržení dosavadní lávky s výstavbou nové, aby se propojily oba břehy Labe a obyvatelé z části Zálabí nezůstávali odříznutí od centra města. Do finále soutěže o návrh na novou lávku postoupilo šest projekčních kanceláří, mezi nimi je podle starosty Nymburka Pavla Fojtíka (STAN) i architekt zdemolované lávky Jiří Stráský.
Město k demolici lávky přistoupilo kvůli jejímu špatnému stavu. Jednalo se o stejnou konstrukci, která se loni zřítila do Vltavy v pražské Troji.
Při demolici se potvrdilo, že nosná lana v konstrukci byla silně zkorodovaná.