Článek
Trať mezi nádražím v pražských Vysočanech a Lysou nad Labem se již několik let postupně v několika úsecích rekonstruuje a stavba nového mostu je ze stavebního hlediska nejobtížnější částí.
Nový most, který nahradí stávající provizorní přemostění, k němuž byla využita část původní mostní konstrukce, se přes Labe posouvá za pomoci hydrauliky po kluzných ložiscích a teflonových deskách rychlostí 30 metrů za den.

Vysouvání nového mostu přes Labe
Po usazení nyní přesouvané části bude z protějšího břehu vysunuta druhá kratší část.
První kolej by měla být na mostě položena do 15. září. V průběhu prosince by měl být most připraven k obnovení obousměrného provozu mezi Lysou a Čelákovicemi. Trať spojuje Prahu s Nymburkem a dále s Kolínem. Slouží jako alternativa hlavního železničního koridoru.
FOTO: Demolice vysočanského nádraží

V rámci rekonstrukce trati bude postaveno nové nádraží ve Vysočanech a vznikne zcela nová zastávka v Praze u stanice metra Rajská zahrada. Po dokončení rekonstrukce by se po trati mohlo jezdit rychlostí až 160 km/hod, což zrychlí cestu mezi Prahou a 40 km vzdálenou Lysou nad Labem, která nyní trvá něco přes půl hodiny, o zhruba pět až šest minut.