Článek
„Sociální sítě jsou běžně využívaným nosičem volební kampaně kandidujících stran a hnutí. Účelem podnětu je tak prošetření výše uvedených zjištění z pohledu dodržení pravidel financování volební kampaně daných volebním zákonem,” uvedlo ministerstvo s poukazem na skutečnost, že část inkriminovaného období, kterým se audit zabýval, spadala do volební kampaně pro sněmovní volby. Ty proběhly loni v říjnu.
Audit podle dřívějšího vyjádření Stanjury odhalil, že došlo ke zneužití zdrojů ministerstva k sebeprezentaci ministryně.
Stanjura k ansámblu Schillerové: Takto už se vyhazovat oknem peníze nebudou

V době, kdy Schillerová ministerstvo vedla, zaměstnával resort profesionálního fotografa a kameramana, kteří se starali o prezentaci ministryně. Ta veřejnost na sociálních sítích zahrnovala záběry, které podle kritiků sloužily především k její osobní prezentaci.
Schillerová oponovala, že šlo o propagaci činnosti ministerstva, a argumentovala tím, že část fotek „s osobnějším charakterem” platilo hnutí ANO.
Schillerová se brání proti auditu: Stanjura odvádí pozornost od rozpočtu, je to stranická nenávist
