Článek
Jedničku dostala vláda například z šikany aktivních a pracovitých lidí nebo z nárůstu byrokracie. Pětku si „vysloužila“ za rušení zbytečných daní nebo za řešení migrační krize.
„Vláda je v poločase, už se nemůže vymlouvat na minulost, i když to stále ráda dělá. Je možné ji hodnotit, i když vlastně není moc za co. Během uplynulých dvou let vláda zavedla podivný systém, kdy premiér Sobotka tiše toleruje podporu byznysu Andreje Babiše, ten na oplátku dodává hlasy pro schvalování socialistických opatření ČSSD,“ kritizoval Fiala.
Vadí mu například zrušení zdravotnických poplatků, kontrolní hlášení k DPH nebo tolik diskutovaná elektronická evidence tržeb.
Ať mýto řeší Sněmovna, navrhl Stanjura
Fiala v kritice pokračoval s tím, že Sobotka nechává ve vládě ministry, kteří dělají chybu za chybou. „Takovou bezradností je třeba situace na ministerstvu dopravy a problematika mýta,“ podotkl Fiala.
Právě kvůli mýtu se ve čtvrtek poslanci sešli na mimořádné schůzi, kterou svolala opozice. Jelikož si ale zákonodárci ani více jak po dvou hodinách diskuze neschválili program, schůze vůbec nezačala.
Předseda poslanců ODS Zbyněk Stanjura před schůzí prohlásil, že navrhne, aby se řešení mýta přesunulo z resortu Dana Ťoka (ANO) do dolní komory parlamentu.
Ve Sněmovně by měla podle Stanjury vzniknout pracovní skupina, do které by každá strana vyslala jednoho zástupce. „Vládě nabídneme pomoc. Je to věc, která přetahuje tři volební období. Nemáme zájem na tom, aby se systém mýta zhroutil. Není to problém pravice a levice,“ prohlásil Stanjura.
Dodal, že výběr mýta znamená každý měsíc 800 miliónů do státního rozpočtu a Česká republika si takový výpadek dovolit nemůže.
Výběr mýta bude pokračovat, ujišťuje Ťok
Ministr dopravy Ťok ale ve čtvrtek poslance ujistil, že výběr mýta bude pokračovat. V pondělí po jednání koaliční rady uvedl, že systém bude pravděpodobně ještě dva roky připravovat firma Kapsch. [celá zpráva]
Související témata:
Dosavadní smlouva s Kapschem vyprší koncem letošního roku. Ministerstvo dopravy už dříve přiznalo, že otevřenou soutěž na nového provozovatele nestíhá. „Můžete ministerstvo pranýřovat. Ze zkušeností z jiných zemí ale víme, že přípravy tendru na mýto trvají čtyři až pět let,“ řekl poslancům ve čtvrtek Ťok.