Článek
Navíc někteří řidiči kamionů vjíždějí na horské silničky, kde silničáři přes zimu sníh vůbec neodklízejí.
Na silnicích máme přitom všechno, co má ruce a kola.
„Bojujeme s tím po celém kraji,“ uvedl dispečer zimní údržby silnic v Karlovarském kraji Josef Bulka. „Na silnicích poměrně hustě sněží již několik hodin a ještě také bude. Sníh zůstává ležet a teploty jsou takové, že to samo neodtaje. Doprava se tím pádem komplikuje,“ pokračoval dispečer.
„Na silnicích máme přitom všechno, co má ruce a kola. Tam, kde jsme aktuálně byli, je to lepší, kam se teprve chystáme, tam je to horší,“ dodal Bulka, podle kterého se situace každým okamžikem mění.
Husté sněžení ochromilo dopravu na východním Slovensku
„Pořešili jsme s druhým sypačem silnici číslo třináct mezi Ostrovem a Kláštercem, kde jsme to v kopci u Boče rozhýbali. Naopak se nám chvíli potom zastavil kamion v kopečku na silnici z Kyselky u vjezdu do Karlových Varů, kam sypač teď přesouváme,“ popisoval aktuální situaci v poledne Bulka, podle kterého problémy budou ještě přetrvávat.
Řidiči spoléhají na navigaci
Například v kopci mezi doubským mostem v Karlových Varech a Jenišovem došlo na sněhu k havárii vozidel, takže tam byla několik desítek minut silnice zcela uzavřená, než s uvolněním pomohli hasiči. Kamiony stály kolem poledne i v mírném stoupání s levotočivou zatáčkou v karlovarské městské části Počerny, kde pomáhal kamiony vyprošťovat na laně plně naložený náklaďák. Ještě dříve hlásili uvízlé kamiony v Loučkovském kopci na dálnici D6.
Nad některými případy ale Bulka kroutí nevěřícně hlavou. „Máme tady jednoho neuvěřitelného exota, který jel z Potůčků na Ryžovnu podle navigace. To je silnice jedna z nejhorších na údržbu, která se v zimě nedělá vůbec,“ popisoval dispečer zimní údržby.
Od -10 k +10. Počasí jako na houpačce
„Zavolal našemu dispečerovi, že tam je. Ten mu řekl, ať to otočí nejdál u odbočky na bývalou papírnu v Potůčkách, protože jinak tam zůstane do jara,“ pokračoval Bulka. „No on samozřejmě značky neznačky, protože ho tam poslala navigace, která je nejchytřejší, a teď volal, kdo ho vytáhne. My tam pojedeme na konci března,“ dodal dispečer.
„Jediná varianta je lesák s navijákem. Žádná odtahovka mu tam nepojede, protože si přečte dopravní značky a respektuje je,“ konstatoval Bulka, podle kterého na stejné silnici podobně zapadl jiný kamion. „Je dobré, aby řidiči místo GPS používali svůj rozum,“ dodal.