Článek
Veteránfest platí za největší tuzemský sraz veteránů. „Věříme, že i přes původní obavy, zda se kvůli pandemickým opatřením letošní ročník vůbec uskuteční, bude i letošní atmosféra dýchat starými časy plnými hudby, tance, elegance a krásných dam,“ doufala před otevřením zámeckých bran ředitelka festivalu Eva Oubělická.
A její přání se vyplnilo. Stovky veteránů od skutečných dědečků automobilů až po vozy, v kterých mnozí návštěvníci ještě za mladých let jezdili po českých silnicích, se hrdě prezentovaly tisícovkám návštěvníků.

Veteránfest ve Slavkově u Brna patří k největším srazům automobilových dědečků
FOTO: Petr Kozelka, Právo
Nejen milovníky dnes tak populárních elektrických kol poutalo motorové kolo francouzské výroby VeloSolex. „Spotřebu mám dobrou, loni jsem tam nalil asi litr a půl benzínu. Výhodou je, že motor se zvedne a pak jedete jak na normálním kole. Rozhodně je to lepší než elektrokolo, to je nuda,“ měl jasno stylově oděný majitel neotřelého přibližovadla Miroslav Kronika.

Na srazu automobilových veteránů nechyběly ani historické traktory.
FOTO: Petr Kozelka, Právo
Oblečení přináležející době vzniku jeho vozu zvolil i Víťa Lugowski, jenž popíjel kávu u svého Renaultu 4CV. „Celé auto jsem dával dohromady. Měl jsem problémy s náhradními díly, všechno bylo rezavé, ale teď je stav naprosto původní. Při renovaci aut je potřeba být trpělivý. Co nejdřív nejde, to půjde a trpělivost přináší štěstí. S tímhle autem jezdím už pět let, aby lidi viděli, že starému autu lze dát život,“ řekl Lugowski.

Majitelé veteránů musí mít trpělivost při opravách svých vozů.
FOTO: Petr Kozelka, Právo
„Při jízdě je potřeba hlavně myslet na to, aby se dodržovala bezpečná vzdálenost. Sice nejede tak rychle, jako nová auta, ale hlavně nemá takové brzdy,“ dodal k jedné ze základních zásad jízdy s veteránem Lugowski.