Článek
„Jde o specifickou věc, protože ferrari v barvách české policie nevidíme každý den. Nicméně vozidel, které pocházejí z trestné činnosti a teď slouží k potírání kriminality, má policie stovky,“ napsal Rakušan Novinkám.
Současně připustil, že je Česko v situaci, kdy vláda mluví o nutnosti úspor finančních prostředků.
Jako v Dubaji. Česká policie si pořídila služební ferrari
„Úspory v rozpočtu jsou nutné a hledáme je, není ale možné spojovat věci, které spolu nesouvisejí. Případné výnosy z prodeje věcí zabavených zločincům totiž neslouží k záplatování rozpočtu, ale ke splácení způsobené škody,“ podotkl šéf vnitra.
„Mám naopak radost, že dopravní policie získala auto, které dokáže stíhat ty nejnebezpečnější piráty silnic. A podle mě je skvělé, že se to podařilo za cenu nižší, než je pořizovací cena nové Škody Scala,“ uvedl Rakušan.
„V ní by navíc policisté těžko drželi krok s tuningově upravenými speciály, které se na našich silnicích prohánějí,“ dodal.
Na pronásledování rychlých vozidel ale policie nemá scaly, v polovině července převzala sedmdesát vozidel BMW 540i xDrive Touring s třílitrovými šestiválci o výkonu 245 kW.
Žádný tuningově upravený speciál navíc není rychlejší než policejní vysílačka a stíhání silničních pirátů probíhá vždy v koordinaci několika posádek policejních vozů. Schopnost supersportovního ferrari pronásledovat neukázněného řidiče za deště nebo dokonce za sněhu je pak sporná.
Policie v pondělí na Twitteru zveřejnila přírůstek, který získala do svého vozového parku.
Dříve sloužilo zločincům, teď bude pomáhat a chránit. Ode dneška můžete na silnicích spatřit policejní Ferrari. Jde o majetek pocházející z trestné činnosti a policisté jej budou využívat ke speciálním účelům. Více v TZ 👉 https://t.co/wTt0FkJrKR pic.twitter.com/KEzMgqqOlq
— Policie ČR (@PolicieCZ) July 25, 2022
Fiala vyzval občany a firmy k úsporám energií
Jedná se o Ferrari F 142 – 458 Italia, které bylo zabaveno coby majetek pocházející z trestné činnosti.
Stroj s maximální rychlostí 326 km/h hodlá policie využívat ke stíhání silničních pirátů i pro dohled na tuningových akcích.
Vyšel na půl milionu. Zatím
Původně civilní vůz, který má najeto kolem 2000 kilometrů, byl deset let odstaven a jeho opětovné zprovoznění vyšlo na 130 tisíc korun.
Dovybavení potřebnými proprietami, jako je kamerový systém, radiostanice či výstražná světla a změna barvy z původní klasické červené, vyšlo na 340 000 korun.
Dvojice na pionýru potupila na Vysočině policejní hlídku. Naše kamera byla u toho
Servis prozatím vyšel na 25 tisíc korun. Celkem tak policie na automobil zatím vynaložila 495 tisíc korun.
Provoz a údržba takového typu vozu je nicméně nesrovnatelně dražší než u běžného automobilu. Relativně omezená je i dostupnost náhradních dílů.
Například cena výměny brzdových kotoučů a destiček se v případě, že vůz je vybaven karbon-keramickými brzdami – a podle dostupného videa to vypadá, že ano – podle informací od prodejce vozů Ferrari Advantage Cars pohybuje mezi 400 a 500 tisíci korunami bez DPH. To už je na dohled pořizovací ceně ministrem zmiňované scaly. Jak často a zda vůbec je takový servis třeba dělat, nicméně záleží na způsobu, jakým se s autem jezdí.