Hlavní obsah

Půlmilionová kampaň na TikToku nebude, influenceři vrátí vládě peníze

Vláda nakonec nebude platit půl milionu za reklamu na boj proti dezinformacím prostřednictvím sociálních sítí TikTok, Instagram a YouTube. Influenceři se rozhodli po vlně kritiky peníze nevyužít a vrátit. Na Twitteru o tom informovala Anna Šulcová, která se na tvorbě videí podílela.

Foto: vlada.cz

Ministr zdravotnictví Jan Blatný (uprostřed) s influencery Jakubem Gulabem a Annou Šulcovou

Článek

„S Kubou jsme dělali veškerou práci na kampani v boji proti dezinformacím o očkování na covid-19 zcela bez nároku na honorář. Moc mě mrzí, jak se k tomu lidé postavili, a tak to nyní po negativních ohlasech odmítneme a peníze na nákup reklamního prostoru nebudou využity,“ vysvětlila nové stanovisko ke kampani Šulcová.

Právě ona natáčela společně Jakubem Gulabem videa, která měla sloužit v boji proti dezinformacím. Už po úvodním videu se ale oba influenceři stali terčem kritiky, protože ukázali jen prostory Strakovy akademie – o boji proti koronaviru nepadlo ani slovo.

Přestože videa byla natáčena bez nároku na honorář, vláda je chtěla podpořit nákupem reklam na sociálních sítích v hodnotě půl milionu korun. Nákup reklamního prostoru zprostředkovávala Gulabova společnost Medialer. Ta byla do rejstříku firem zapsána teprve 30. listopadu 2020 s počátečním vkladem 1000 korun.

Úřad vlády bude videa i nadále propagovat prostřednictvím svých kanálů na sociálních sítích. „Aničko a Jakube, děkujeme. Mrzí nás to, ale věříme, že ta videa si lidé najdou i bez sponzorování. Jsou prostě skvělá,“ reagoval úřad na vyjádření Šulcové, že vrátí peníze za reklamu.

Z daní se buduje Babišovo PR, hodnotí kauzu TikTok expertka na marketing

Domácí

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Související články

Výběr článků

Načítám