Článek
Z podkladů zároveň vyplývá, že problematická karta Opencard už Prahu stála 1,35 miliardy korun. Vedení města zatím neúspěšně řeší, co s projektem dál. Jeho pokračování je údajně vázáno nevýhodnými smlouvami z minulosti.
Praha se snaží odkoupit práva a problematický projekt provozovat sama.
Vlastníkem autorských práv je firma eMoneyServices (EMS), která žádá 500 miliónů korun. Město ale požadavek považuje za nepřijatelný. Minulý týden oznámilo, že na něj nepřistoupí. Co bude dál, není jasné.
Vedení Prahy v čele s primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) mluví o otevřeném výběrovém řízení na „nové řešení". Zda jím bude nová karta, nebo třeba návrat k papírovým kuponům, prý zatím neví.
Průkazka s fotkou
Dopravní podnik v materiálu vedení města upozornil na problémy spojené s případným přechodem na papírové jízdenky. Všichni cestující budou muset navštívit výdejní místa, vyplnit potřebné dokumenty a dodat fotografie.
Podobně to fungovalo před lety, než byla opencard zavedena. Lidé by také museli kupovat kupóny v trafikách či prodejních místech v metru. Opencard je naopak možné dobít elektronicky, kupón lze koupit například přes internet a pak ho na kartu nahrát u speciálního přístroje u vchodu do metra.